mandag 18. august 2008

Fra paviljong til lysthus

Ja så stod min etterlengtede paviljonen der da, klar til å spre glede i min nyetablerte hage! Men huff, huff...paviljong og Nord-Norge ble fort KALDT! 

DSC00137

Nå er det ikke min mening å fremstille min kjære landsdel som bare kald og trasig...for det er den absolutt ikke! Og akkurat denne sommeren i 2007, hadde vi det beste været på lenge! Solen skinte til stadighet fra skyfri himmel, og graderstokken likte seg godt på 20-tallet.

Men...så kom høsten og vinteren...og våren 2008, og paviljongen ble nesten ikke brukt i det hele tatt! Det var da vi bestemte oss for å bygge om paviljongen til et lysthus…

Og det har vi ikke angret et sekund på! Denne sommeren har vi vært masse i lysthuset, og det skal vi fortsette med utover høsten...

PIC_0325
PIC_0326

I to av vinduene har jeg hengt opp perlegardiner, som jeg har kjøpt i Ellos. Kan egentlig ikke huske sist gang jeg kjøpte gardiner i en vanlig butikk, er så avslappende å handle i fra katalog…og så har de jo så mye fine gardiner i Ellos!

 





   

 

 

 

 

PIC_0320 PIC_0313 
PIC_0333
                             En gammel sløyebenk kan også brukes til så mangt! :) 

PIC_0347 PIC_0262-1 

Kvelden har senket seg, mørkere enn dette blir det ikke i nord på denne tiden…

23 kommentarer:

Anonym sa...

LEKKERT!!!

janne - kathrine sa...

Så fint det ble da. Det er nok mer anvendelig med lysthus ja. Ble det kostbart å gjøre det om?
Sikkert koselig på kveldstid med masse levende lys nå som det begynner å bli mørkt ute.

Hilsen Janne - Kathrine

Tulip sa...

Jøss så flott da!
Skjønner godt dere satte opp vegger, ble kjempefint! Og sikkert mye lunere å sitte der nå!

Ordentlig lekkert...

..og ikke rent lite misunnelig!!;)

My home is my Castle sa...

Ohhhh. Såååå lekkert !!!
En sånn har jeg og så lyst på :)

Klem

KOSELIGE HJEM sa...

Kjempekoselig lysthus dere har! Det blir nok koselig å sitte der utover høsten, med stearinlys og noe godt i glassene.

Hilsen en annen nordlending!

Anonym sa...

Åååh som jeg ønsker meg et sånt lysthus, skulle gjerne hatt et på hytta. Ble hos supert når du fikk opp vegger, blir fort kalde kvelder her nord :-)

Anitas hus sa...

Å for ett nydelig lyst hus. Må jo være en drøm og ha ett sånt i hagen.
Ønsker deg velkommen til "blogglandia" og gleder meg til å se mer fra deg!
Klem:O)

Millas hem sa...

Ljuvliga bilder! Förstår att ni är helnöjda, där hade jag också tillbringat mycket tid, med all säkerhet! Superfint!
Kram Camilla

Millas hem sa...

Hej igen!
Självfallet går det bra att länka, det är bara roligt!
Kram C

LoppeLiva sa...

Det var utrolig lekkert!

Millas hem sa...

Hej gulliga du!

Jag tycker att din blogglista är fullkomligt perfekt!!! :)
Så rart...
Du...jag lägger till dig på min också!!
Ha en fin helg!
Kram Camilla

Som mine dager er sa...

Hei du.

Så lekkert det ble! Virkelig fint altså. Det var nok lurt å sette opp vegger og vinduer for å skape lunhet. Når du i tillegg skaper så koselig stemning med perlegardiner og annet stæsj, ja da blir det beundringsverdig bra! Virkelig lekkert!

Koselig blogg du har!

Trudi sa...

Nice teahouse :-)

Unknown sa...

Noe av det fineste lysthus jeg har sett. For en drøm å ha et slik!!

tinemor sa...

WOW!!!
Så utrolig lekker!!!!!!
Skjønner godt dere koser dere der inne.

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Åhhhhhhhhhh, bare et stort langt stønn herfra , noe så vakkert !! Det var det flotteste jeg har sett på lenge :=)

home 4us sa...

Æ si bare kjempelekkert!!

Anonym sa...

så artig å se, fantsatisk flott lysthus! Var det et byggesett som man kunne kjøpe vinduer til, eller? Det så veldig fint laget ut i allefall.
Og praktisk er det sikkert, det er så deilig å kunne sitte ute når det regner eller å forlenge kveldene :D

Anonym sa...

For et nyyydelig lyst-hus. Så mye fint på bloggen din. helt min stil. veldig koslig at du legger meg til siden din. jeg legger deg til min side og. Her vil jeg komme igjen. God kveld.

Balke gård sa...

nyyydelig!! Litt sent svar, men jeg googlet på lysthus bilder og vips kom det lekkreste lysthuset opp!!! Håper du ahr kost deg der i år også!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

You could easily be making money online in the undercover world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat internet marketing[/URL], Don’t feel silly if you have no clue about blackhat marketing. Blackhat marketing uses not-so-popular or misunderstood avenues to generate an income online.

Helen sa...

Det var bare lekkert!

Hilsen Helen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails