lørdag 30. mai 2009

Før og etter ~ nattbord~

Så var det atter en gang langhelg, herlig! Desverre kan jeg ikke si det samme om været, det er helt grusomt! Det regner, blåser og er bitende kalt. Av og til er jeg ute i forbindelse med jobben min, og det var jeg i går…med boblejakke, lue og votter på!

Det verste med så mye regn er at man ikke får gjort noe ute, så platten står fremdeles umalt.

DSC02541p

Men, aldri så galt at det ikke er godt for noe! Jeg har da nok å ta tak i inne også, så nå har jeg ENDELIG fått ordna nattbordet som jeg kjøpte for en 200 lapp.

page

Her ser dere hvordan det så ut før, i elendig forfatning. Skuffa gikk ikke igjen, og skapdøra hadde store sprekker. Inni var det bare ei provosorisk hylle, laget av gamle plankebiter som lå løse. 

Ja dette nattbordet må være snekret av en skikkelig amatør! Så, jeg måtte faktisk si meg enig med mannen min i at jeg hadde kjøpt rask! Men…kjøpt er kjøpt, og etter å ha satt nattbordet i stand ble jeg fornøyd.  :)

DSC02550tr

Det som jeg liker veldig godt med dette nattbordet er det spesielle “brettet”, som er oppå. Av en eller annen grunn så mistenker jeg “amatør-snekkeren” for å ha tatt “Petter-lettvint metoden”, og bare satt på et gammelt bakebord for å få bordet fort ferdig! Og det funka jo egentlig bra, jeg har i hvertfall fått kjempestor plass til å ha ting på! :) 

k

Ja nå har jeg jo til og med plass til kopper på nattbordet. Kanskje blir det noe varmt i koppen til kvelds, mens man ser på tv. Jeg skulle vel kanskje hatt en ordentlig nattlampe også, men stearinlys er jo ikke det verste man kan ha…så lenge man husker på å blåse ut før man sovner! :)

DSC02542r

For å skjule de verste sprekkene på nattbordet limte jeg på et bilde, deretter malte jeg over.  For å piffe litt ekstra,  laget jeg teksten ~ La bonne vie ~ som er bloggnavnet mitt på fransk. :)

DSC02546y 

Nå skal jeg dra til byen og kjøpe nye utemøbler. Selv om det er mørke skyer, så skinner jo sola bakom…og snart titter den nok frem igjen! Ønsker dere alle en fin pinsehelg! :)

Siren

36 kommentarer:

små og store drømmer sa...

Så fint det ble :) På det rommet der hadde jeg sovet godt hvertfall.
Nyt solen.
Klem

Linda sa...

Wow!!!
Så fint nattbordet ditt ble!
Duer flink altså!
Og vakre bilder som alltid ;O)
Her i Trondheim har vi sol fra skyfri himmel !

Ønsker deg en fin pinsehelg!

Klem Linda

Rumour has it sa...

That little cupboard is really amazing! Did you make the painting? Really an eyecatcher and a very original, special thing!
I follow with pleasure your blog :)
Many greetings from Belgium,
Marjolijn

My home is my Castle sa...

neimen noe sååå utrolig nyydelig..
Dette likte jeg !! Fantastisk flott :))
Så herlig med det bildet på.. Du er så kreativ. Jeg hadde aldri kommet på det :p
Vakkert...

Her skinner solen og mannen min og minsten har nettopp badet i bassenget :)
Sol og sommer idag...
Håper det fine vret kommer til deg og..

Klem,Kari

Home By Virginia sa...

Kjempe fint det ble...!!! :) Flink du... ;)
Her er det IKKE noe sommerfølelse... *snufs* Men den kommer vell snaaaart... He he
Ha en fin pinsehelg...!!!
*--- Klem ---*

Anonym sa...

Så utrolig fint det ble! Elsket bildet og teksten på bordet.. Kan man få en nærmere forklaring på hvordan du gjorde det?
Hadde vært kjempespennende og prøvd noe lignende selv!
Ønsker deg en trivelig langhelg :)
Klem*

Mette sa...

Hei igjen!

Etter mye styr har jeg visst kommet meg på nett igjen (så lenge det varer). Og det er kommet mye nytt på bloggene på lista mi...

Nattbordet ble virkelig fint! Du er veldig dyktig. Håper jeg blir inspirert nok til å ta fatt på mine egne prosjekter snart. Har en IKEA-kommode, en dobbeltseng og to nattbord som skal få litt maling. Må bare bestemme meg for farge først (blank grå eller sort? - vi skal ha lyse vegger så jeg trenger litt kontrast)

God Pinsehelg! Mette

Datt sa...

Oioi, det ble kjempelekkert! Det var en stooor forvandling får'n si! :)

Mitt hvite hus sa...

Hei Siren

nattbordet ble kjempe skjønt..likte ideen med bilde ..det ble så bra....
Håper dere også får nyte litt sol og varme...
Ønsker deg en fin pinse aften O=)
Klem Kerstin

Silje Mari sa...

Nyyydelig, det er bare en ting å si..

Unknown sa...

For et nyyyydelig soverom det ser ut som du har!! *Søkk-imponert*

Nattbordet ble kjempefint, flink er du:)

Silje Mari sa...

Skal love deg at det tok mye viljestyrke å styre unna det GG salget..
to timer unna?hvor da?Nordover eller sørover?

Mette sa...

Sant, er igrunnen enig med deg.

Grått er en farge jeg har "oppdaget" ganske nylig, jeg også. Sofistikert, kan vi kalle den det?! Vi har sorte spisestue-stoler og skap (hjørne- og framskap)- har fått en idé om å male dem grå med høy glansgrad ;o)

Vi skal ha en lys grå panellakk på veggene (panel), nesten hvit, trehvitt tak med hvitmalte bjelker, lister og vinduer/karmer/gerikter og tregulv (lutet/lakket furu).

Liker og har en del gamle møbler i (brunbeiset) tre, som får bli som de er - tror nok det kan bli fint med grånyanser i kombinasjon med det brune, og (som du nevner)sort kan bli litt hardt...dessuten er grått veldig lekkert til lyst treverk! Akkurat som hvitt:o)

Stå på, typisk å oppdage "noe nytt" når man tror man har funnet "sin stil" ;oP Godt det passer like godt med grått som hvitt inn i den franske landstilen...Til og med jeg heller mer og mer dit. Liker både engler og religiøse motiver (pieta, jomfru Maria, ikonmalerier...)
Nesten alt som er gammelt eller ser gammelt ut er velkommen innenfor døra vår!

Klem

Simple Lovely sa...

SÅ fint nattbordet ble! Nydelig rett og slett!
Ja, gjett om jeg hadde noen tårer igår da vi så finalen, jeg blir alltid så følsomme når jeg ser Britain's Got Talent, og det beste va at dansegruppen vant, velfortjent synes jeg!
Ha en fin pinsehelg i det fine været, er det ikke herlig?
Klem Julie

Hulda sa...

Utrolig så flotte nattbordene ble! De hadde virkelig en fin fasong, og du har jo gjort dem til praktmøbler. Herlig med slik oppussing av møbler. :)

Dagný sa...

Det blev så fint og romantisk.

skønne bilder.

fortsæt god pinse

hilsen Dagný

Bonjade sa...

So nice how did you made this so beautiful?
Did you printed this from the internet...????
I love this so much, you will sleep now very well I guess.
I hope you had fine wetter now.
Nice evening

Randi sa...

Heia Siren!
WOW,så super flott et nattbord da,"drit"stiligt vart det!!Tenk at du klare å fixe dette så fint,ja ut av noko skrap;))
Ja du er no berre så flink du,Å så tek du sånne fantastiske bilder i tilegg!!
Men kva,korleis bilde har brukt,kor får ein tak i sånne,ja å kva slags maling brukar du?:o)Huff,dette vart mykje mas:o) :)
Ja no håper eg dokke snart får sol og fint ver!!Her har det vore topper`s:))Å eg har ikkje smurt med høg nok faktor kjenner eg:((( Kvite stiper her og der..hmhmhm:)
Kos deg vidare i pinsa,enda ein dag til:))! God klem frå meg!

madam mim sa...

Så utrolig flott nattbordet ble! Kjempestilig med det store brettet oppå, for ikke å snakke om bildet på skapdøren. Bedårende :-) Takk for tipset om kromspray på Mekonomen, må ta meg en tur dit. Ha en fin søndag!

Stenslia 4 sa...

Så fint nattbordet ble, og ikke minst så fin tapet du har!

LillaFlisan sa...

Nämen gud så fint!!

Helt otroligt vacker..........

Sitter här och njuter över dina fina bilder.


Kram

flisan

Silje Mari sa...

Senja e jo en nydelig plass:) Min kjære e fra Senja/Tromsø, og eg e fra Nordreisa (24 mil nordover mot alta), så no fløtte vi hjæm;)Grue mæi litt til kaldværet eg høre vi har i vente da..hehe..
Ha en finfin dag:)

Randi sa...

Heia,igjen Siren!
Å tusen tusen takk for at du var så snill å la igjen helsing til meg,å ikkje minst "oppskrifta"på malerprosjektet ditt,tusen takk!
Å dette skal eg prøve:)))
Men....kor stort bilde brukar du,er det A4 eller,å kva type / farge maling brukar du?:o):o) Maser igjen eg..huff!!
No håper eg eg veret er bedre hos dokker?...Her har det vore møkka ver i 3 dager no:(((
Så eg har mala og mala:))
Vil ønske deg ein fin kveld Siren!!God klem!

Ninas Interiør sa...

Takk for hyggelig hilsen! Så utrolig fint det nattbordet ble! Det er så mange kreative sjeler rundt omkring. Jeg blir helt imponert!

Ha en fortsatt fin uke! Hilsen Nina

Besta sa...

Nattbordet ble nydelig, du er flink:)
Du har en nydelig blogg med flotte bilder.
ha en flott dag.
Klem marilyn

Unknown sa...

Men så himmla tjusigt det blev!! Verkligen vackert, jag måste titta igen, ler! Kram Petra

ängeln i vitt sa...

Himmel...åhh så vackert nattbord. Detta bord är det finaste jag någonsin sett. Allt hos dig är helt ljuvligt. Nä, jag vill ha ett nytt nattbord eller två .... NU på stört.

Kram på dig / Carina

Anonym sa...

Nydelig!!!
Du har en utrolig inspirerende blogg. Den er favoritt min. Jeg blir alltid veldig glad når du har nytt innlegg. Gleder meg til å se mer av det vakre hjemmet ditt.

Klem, Linda

Jeanette sa...

WOW WOW WOW!!! de nattborda ble vannvittig nydelige!! jeg vil å ha!! hehe:-)
Klem jeanette

Viola sa...

Vad roligt att få höra av dig...du kan trolla du..så ljuvligt du fick till det nattduksbordet, hoppas allt är bra...nu är sommaren äntligen här men lite för kall,,,det var skillnad det med Spanien, klem VIOLA

Inspiration i vitt sa...

Åååå så vacker du har gjort, du är såå duktig så och allt du gör blir alltid vackert.
Kramar till dig/Ingela.

ebba sa...

Så flink du er.En glede å besøke bloggen din.Får masse fine ideer.Tusen takk.

Fru Luna sa...

Nydelig!!! *Dån* Tapeten i bakgrunnen var også lekker!

Klem Linda

Anja Madsen sa...

Så utrolig lekkert det nattbordet ble, du er virkelig kreativ og kjempeflink :)
Jeg har en gammel vaskekommode jeg holder på å fikse opp, kunne du dele "maleoppskriften" din med meg?
Syns nattbordet ble såå fin.
Har sett bilder av ting som blir malt hvite, og så shabbyet opp med gråmaling over.
Utrolig fint, men mangler desverre "oppskrift"

Siren sa...

Hei Anja, så hyggelig at du likte nattbordet mitt! Du skal selvfølgelig få oppskriften, jeg skal i hvertfall forsøke å forklare så godt jeg kan, og er det noe du lurer på så er det bare å spørre i vei! :)

Du må bruke vannbasert maling for å få til denne teknikken.
1) Mal med hvit grunning (ca 1-2 strøk)til møbelet er helt dekt
2)ta en svamp (slike som du kjøper på rema 1000 med 10 i pakken). Dypp deretter svampen i vann og gnikk av der du vil at det skal vær slitt.
3) dypp deretter svampen i en grå malingsnyanse, og stryk over både der du har pusset ned, og ellers for å få en helhet på møbelet. Pass på at du ikke dekker for mye til der du har pusset ned.Om du ikke er fornøyd så er det bare å ta svampen og vaske bort! Det gjelder å prøve seg frem til man er fornøyd.
5) For å få til et slikt bilde så printet jg først ut det bildet som jeg ville ha, limte det på med trelim, og så tok jeg samme gråfargen som jeg brukte på resten av kommoden og svampet over til det ble likt med møbelet.

Om du ser under kategorien "loppefunn" så vil du se en eske som jeg har brukt samme teknikk på, de bildene er litt nærmere enn nattbordet.

Håper du forsto fremgangsmåten, lykke til! :)

Anja sa...

Tusen takk at du deler "oppskriften" med meg :)
Ja da skal jeg prøve din teknik på et vaskeskap og et dekketøyskap som jeg holder på å pusse opp :)

Du har virkelig en flott blogg, koser meg virkelig her inne, du har det så flott hjemme :)

God helg!
Anja

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails